Autoritatea de Management pentru Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 (REGIO Nord-Vest) emite ERATĂ pentru Ghidul Solicitantului 113 – Ecosisteme de inovare – centre CDI – Inclusiv cercetare în colaborare, documentele consolidate cu anexele aferente și sinteza modificărilor sunt disponibile la adresa de mai jos:
ERATĂ pentru Ghidul Solicitantului 113 – Ecosisteme de inovare – centre CDI – Inclusiv cercetare în colaborare și anexelor aferente apelului de proiecte PRNV/2025/113/1 – din cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027.
Având în vedere erorile materiale identiticate în cadrul arhivei aferente Ghidul Solicitantului publicată în data de 05.08.2025,
Autoritatea de Management pentru Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 emite următoarea:

ERATĂ
Articolul 1 – Se aplică prevederile eratei pentru Ghidul solicitantului, capitolul 8. PROCESUL DE EVALUARE, SELECȚIE ȘI CONTRACTARE A PROIECTELOR, subcapitolul 8.4. Evaluarea tehnică și financiară. Criterii de evaluare tehnică și financiară
În loc de
Vizita pe teren
În cadrul etapei de evaluare tehnică și financiară se va efectua o vizită la locul de implementare al proiectului. Vizita la fața locului va fi realizată de către președintele/secretarul comisie și expertul tehnic și va avea drept scop stabilirea conformității între situația rezultată din informațiile prezentate în cererea de finanțare și anexe și realitatea din teren.
În acest sens se va completa Raportul de vizită la fața locului, care va fi semnat de către președintele/secretarul comisiei și expertul tehnic, cât și de către reprezentantul legal al solicitantului/persoana împuternicită.
Vizita la fața locului va dura maximum 1 zi (sau prin excepție vizita poate dura două sau mai multe zile, pentru cererile de finanțare unde sunt incluse mai multe locații de implementare).
Situația constatată în teren poate avea impact asupra procesului de ETF.
Se va citi
Vizita pe teren
În cadrul etapei de evaluare tehnică și financiară, se va efectua o vizită la locul de implementare a proiectului, pentru proiectele cu lucrări de construcții. Vizita la fața locului va fi realizată de către membri ai comisiei de evaluare formată din experți independenți şi reprezentantul/reprezentanții AM PR NV şi va avea drept scop stabilirea conformității între situația rezultată din informațiile prezentate în cererea de finanțare și anexe și realitatea din teren.
Pentru proiectele cu dotări, îÎn cadrul etapei de evaluare tehnică și financiarăcontractare se va efectua o vizită la locul de implementare al proiectului. Vizita la fața locului va fi realizată de către președintele/secretarul comisie și expertul tehnicofițerul/ofițerii de contract și va avea drept scop stabilirea conformității între situația rezultată din informațiile prezentate în cererea de finanțare și anexe și realitatea din teren.
În acest sens se va completa Raportul de vizită la fața locului, care va fi semnat de către ofițerul/ofțerii de contractpreședintele/secretarul comisiei și expertul tehnic, cât și de către reprezentantul legal al solicitantului/persoana împuternicită.
Vizita la fața locului va dura maximum 1 zi (sau prin excepție vizita poate dura două sau mai multe zile, pentru cererile de finanțare unde sunt incluse mai multe locații de implementare).
Situația constatată în teren poate avea impact asupra procesului de ETF, în conformitate cu cele menționate în grila ETF anexă la prezentul ghid, pentru acele proiecte pentru care vizita se realizează în etapa de evaluare tehnică și financiară.
Articolul 2 – În cadrul arhivei pentru Ghidul Solicitantului 113 se înlocuiește fișierul 113_Ghidul solicitantului_Ecosisteme de inovare – centre CDI (publicat în data de 05.08.2025) cu varianta sa corectă.
Articolul 3 – Se aplică prevederile eratei pentru Anexa II.1 – Grila de evaluare tehnică și financiară
Secțiunea II, Criteriul 4 RELEVANȚA ȘI CALITATEA PROIECTULUI; Calitatea propunerii tehnice și financiare – Subcriteriul: 4.7. – coloana „Detaliere metodă de punctare și elemente care se verifică în vederea îndeplinirii criteriului”
În loc de
„Criteriul se va considera îndeplinit dacă bugetul proiectului este calculat corect, corelat cu activitățile propuse și dacă pentru cheltuielile prevăzute există o analiză de piață riguros realizată pentru fiecare cost. Se va evalua respectarea condițiilor cumulative privind activitatea de bază (inclusiv dacă bugetul estimat alocat activității sau pachetului de activități reprezintă minimum 50% din bugetul eligibil al proiectului), precum și a pragurilor aferente activităților obligatorii (de exemplu: minimum 35% din valoarea finanțării destinată dotărilor pentru activitățile de cercetare în colaborare; minimum 8% din valoarea sprijinului nerambursabil alocat sprijinului pentru IMM-urile partenere care au încheiat și/sau vor încheia acorduri de parteneriat cu liderul de parteneriat). Cheltuielile au fost corect încadrate în categoria celor eligibile și neeligibile. Cheltuielile trebuie să fie încadrate corect în categorii și sub-categorii de cheltuieli în Cererea de finanțare din sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+. Costurile sunt rezonabile, specificațiile tehnice din ofertele de preț depuse sunt comparabile. În cazul proiectelor care includ lucrări de construcții supuse autorizării, bugetul este corelat cu devizul general și cu devizele pe obiecte, în ceea ce privește cheltuielile directe. Pentru proiectele care vizează doar dotări, bugetul este corelat cu lista echipamentelor și cu activitățile propuse.”
Se va citi
„(În cazul proiectelor care includ lucrări de construcții supuse autorizării) Criteriul se va considera îndeplinit dacă documentația tehnico-economică elaborată în faza corespunzătoare (DALI/SF/PT) respectă conținutul-cadru și metodologia prevăzute în HG nr. 907/2016, este completă, coerentă și corelată cu descrierea investiției din cererea de finanțare. Se va verifica dacă soluția tehnică propusă răspunde scopului și obiectivelor proiectului și dacă există concordanță între documentația tehnică, certificatul de urbanism/autorizația de construire (dacă este cazul), și informațiile privind amplasamentul și imobilele incluse în proiect. De asemenea, se va verifica corelarea dintre devizul general, devizele pe obiecte și valorile din cererea de finanțare, precum și existența declarației privind asigurarea nivelului de calitate corespunzător al documentațiilor tehnico-economice. (În cazul în care la vizita la faţa locului se constată că există diferențe majore față de proiect care nu pot fi soluționate ca urmare a răspunsurilor la clarificări și/sau ele conduc la neîndeplinirea unor condiții de eligibilitate asumate prin Declarația unică, punctajul obținut la acest subpunct este 0p iar proiectul este respins.
(Atât în cazul proiectelor care includ lucrări de construcții supuse autorizării cât și în cazul proiectelor care nu includ lucrări de construcții) Se va analiza dacă dotările propuse (echipamente, instalații) sunt justificate prin analiza de necesitate-oportunitate, sunt necesare pentru desfășurarea activităților de cercetare în colaborare și adecvate scopului proiectului. Se va verifica concordanța dintre analiza de necesitate, centralizatorul privind justificarea costurilor și ofertele de preț, astfel încât dotările propuse să fie coerente și funcționale în raport cu activitățile prevăzute.”
Articolul 4 – În cadrul arhivei pentru Ghidul Solicitantului 113 se înlocuiește fișierul Anexa II.1 – Grila de evaluare tehnică și financiară (publicat în data de 05.08.2025) cu varianta sa corectă.
Articolul 5 – Pentru proiectele aflate în procesul de evaluare se vor solicita clarificări pentru punerea în aplicare a prezentului corrigendum, dacă este cazul.
Prevederile deciziilor intră în vigoare începând cu data publicării eratei și a ghidului consolidat pe pagina de internet a Programului Regional Nord-Vest 2021-2027 www.regionordvest.ro la secțiunea specifică apelului de proiecte.
Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 propune intervenții pentru dezvoltarea capacității de cercetare, dezvoltare, inovare și digitalizare, creșterea performanței energetice a fondului existent de clădiri publice și rezidențiale, valorificarea spațiilor degradate de la nivelul orașelor, mobilitatea urbană sustenabilă, investiții în rețeaua de drumuri județene și în infrastructura educațională, precum și acțiuni de valorificare a potențialului cultural, turistic și balnear.
In the financial year 2021-2027, public authorities and institutions, the business environment, the academic and research environment and NGOs can obtain funding.
The Northwest Regional Program benefits from a total allocation of 1,437,252,471 euros.
- Prioritatea 1 : O regiune competitivă prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice – valoare totală: 316.140.250,00 euro
- Prioritatea 2 : O regiune cu localități smart – valoare totală: 62.097.578,00 euro
- Prioritatea 3 : O regiune cu localități prietenoase cu mediul – valoare totală: 184.757.659,00 euro
- Prioritatea 4 : O regiune cu mobilitate urbană multimodală sustenabilă – valoare totală: 305.155.751 euro
- Prioritatea 5 : O regiune accesibilă – valoare totală: 184.978.708 euro
- Prioritatea 6 : O regiune educată – valoare totală: 77.386.100 euro
- Prioritatea 7 : O regiune atractivă – valoare totală: 236.271.587,00 euro
- Asistență tehnică – valoare totală: 60.464.838 euro
- Prioritatea 9 : O regiune care sprijină STEP – valoare totală: 10.000.000,00 euro
More information about the Northwest Regional Program for 2021-2027 is available here, and the program can be consulted here.